تمرکز زدایی| آموزش مالکیت فکری در شهرهای گوناگون گسترش یافت

تمرکز زدایی| آموزش مالکیت فکری در شهرهای گوناگون گسترش یافت


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 70084
تفاهم‌نامه‌ای میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضاء شد. مقدمه‌ای برای آموزش «مالکیت فکری» میان اعضای هیات علمی. برگزاری سه دوره وبینارهای آموزشی در این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

دو دوره از این وبینارها تیر و مرداد ماه سال جاری برگزار شد. دوره سوم نیز تا دهه نخست مهرماه ادامه دارد. این وبینارها فرصتی را برای دانشجویان و اعضای هیات علمی فراهم کرده است تا در مسیری درست مفاهیم مالکیت فکری را بیاموزند.

ثبت اختراع، جستجو در میان بانک‌های اطلاعاتی پتنت، مسیرهای حفاظت از اختراعات در داخل و خارج از کشور و رسیدگی به دعاوی قضایی برخی از عناوینی است که در این وبینارها آموزش داده می‌شود.

در مجموع ده وبینار برگزار شده بیش از یک هزار و 900 نفر ساعت آموزش دیدند و بیشتر شرکت کنندگان از نظر مدرک تحصیلی دارای دکتری تخصصی بودند. همچنین حضور پررنگ اعضای هیات علمی در کنار پژوهشگران، دانشجویان و کارشناسان از نکات برجسته این وبینارها است.

اما حضور دانشگاه‌های گوناگون نکته دیگری است که در برگزاری این وبینارها به چشم می‌خورد. به گونه ای که تمرکززدایی از تهران و شهرهای بزرگ اتفاق افتاده است و شهرهایی مانند گناباد بیشترین متقاضی شرکت در وبینارها را داشتند.

 

مالکیت فکری و به ویژه سیستم ثبت اختراع برای ثبت رسمی دستاوردها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‌ها و ابتکاراتشان موضوع مهمی است. مسئله‌ای که ورود محصولات به بازارهای بین المللی را تسریع می‌کند.

پس با توجه به این نکته آموزش در این حوزه‌ها گامی مهم و تاثیرگذار برای توسعه محصولات است. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علاوه بر حمایتی که از ثبت اختراع بین المللی می‌کند، با آموزش و ترویج این موضوع در سراسر کشور مسیر فرهنگسازی را هموار کرده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مالکیت فکری با 9 رویداد گسترش می‌یابد
مالکیت فکری با 9 رویداد گسترش می‌یابد
99/02/03 - 12:32
جایگاه ایران در ثبت پتنت ارتقاء یافت
جایگاه ایران در ثبت پتنت ارتقاء یافت
98/01/05 - 09:52
 همکاری ایران با سازمان جهانی مالکیت فکری توسعه می‌یابد
همکاری ایران با سازمان جهانی مالکیت فکری توسعه می‌یابد
97/02/30 - 12:08
بیشتر بخوانیم